Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

From Yesterday

Av Cecilia Nagy - 5 mars 2010 09:15

God morgon, mina kära!
Som ni kanske märker blir det inte så mycket tid över till bloggen nu när Emma har kommit ner. Vi har fullt upp hela tiden känns det som. Men vi vill ju hinna med så mycket som möjligt på dagarna, för imorgon åker vi ju hem!! Herregud, jag kan inte fatta det. Om 24 timmar befinner vi oss på Münchens Flygplats och ska strax åka hem. Vilken otroligt surrealistisk men underbar känsla. Som jag har längtat! Men samtidigt ska det bli väldigt tråkigt att åka hem också; från familjen M, från klasskompisarna, staden, osv.. Plus att det har gått så otroligt snabbt sen Emma kom ner att jag inte ens kan fatta att det redan är fredag idag.


Aja. Igår iallafall så åkte vi in med halv 10-bussen för en riktig heldag i München. Vi började med att ta oss till Schloss Nymphenburg där vi fotade, gav oss in på farligt område bland svanarna (vi klarade oss utan någon attack!) och skrattade väldigt mycket. Sedan vandrade vi vidare till en spårvagnshållplats och tog den till Hauptbahnhof där vi fikade på Starbucks. Sedan tog vi U3 till Olympiazentrum där vi strosade i Olympiapark och fotade "BMW-huset" och BMW-muséet. Mycket trevligt! Sedan tog vi oss till Therisentrasse med U2 för att kolla in Tekniska Universitetet och Alte Pinakothet. Vi gick sedan bort mot skolan (där jag skulle hämta mitt intyg) och stannade på vägen för att äta "lunch" på Bagel Brothers. Efter en lång väntan fick vi hämtat intyget och åkte sedan mot Marienplatz, där vi stannade till på ett café och åt varsin Krapfen (en typisk tysk munk, som mättade ordentligt). Så vi struntade i Hofbräuhaus, dit vi egentligen tänkt gå, och åkte till ett köpcenter som heter Mira. Där handlade jag lite smink från mitt nya favoritmärke Manhattan och så gick vi runt lite. Det slutade med att vi fick vänta där med (och vid det här laget var vi så trötta att vi såg i kors. typ), för att vi insåg att vi skulle missa sista bussen hem, och vi visste att Carina skulle komma från Göteborg med 20,10-planet, så efter en lång väntan kommer jag på den smarta idén att vi faktiskt kan åka till flygplatsen och vänta där! Ja, ni ser ju. Vi var så trötta att vi inte ens kom på den enkla idén tidigare. Iallafall. Väl framme på flygplatsen får vi vänta i ungefär en timma tills Carina äntligen kom ut genom dörrarna. Så, efter denna effektiva resumén av dagen kan jag sammanfatta hur vi kände oss när kom hem; T R Ö T T A. Herregud. Dagen bestod av; skratt, gång och väntan. (och mat!). I princip. Men vi hade verkligen hur roligt som helst!!


Idag ska vi in till München igen. Såklart. Men idag ska vi bara besöka Englischer Garten, vilket vi aldrig gjorde igår. Sedan ska vi ta oss en lugn dag på stan bara. Sedan blir det lunch bestående av Keiserschmarrn (sådana pannkakor som jag ätit innan. Jag har visat bild på bloggen ^^) MUMS! Och eftersom det inte blev något besök på Hofbräuhaus igår, så ska vi ta oss dit idag för att dricka lite bers! Riktigt go dag ska det bli idag! :) dock har jag lite huvudvärk nu, så jag ska ta mig en tablett och sedan äta frukost! Vi hörs!


P U S S

 

ps. Emma hälsar ^^

 
 
Ingen bild

mamma

5 mars 2010 13:49

Hej hjärtat mitt, Kul att läsa att ni hade en så lyckad dag igår. Blir nog lika bra idag. Ska bli underbart att få hem dig igen. Du är verkligen vår solstråle och jag tycker det ska bli så skönt att få höra ditt härliga skratt och få föra goa samtal med dig igen.
Välkommen hem tösen min! kram mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Nagy - 7 mars 2010 09:30

Ja, kära ni. Nu sitter jag äntligen i lägenheten igen i älskade Göteborg! Vi kom ju hem redan igår men jag hann aldrig skriva ett sista inlägg då, så jag tänkte skriva det nu istället. Jag ska börja från början..   Klockan ringde klockan 06,00 oc...

Av Cecilia Nagy - 3 mars 2010 22:00

Hej, mina kära!Nu sitter jag och Emma i mitt rum och pratar. "En prinsessas dagbok" är på i bakgrunden. Idag var en härlig dag. Vi åkte in med halv tio-bussen och köpte först biljetter till Emma och sedan åkte vi in till Marienplatz och mötte upp Fun...

Av Cecilia Nagy - 3 mars 2010 08:27

god morgon, mina kära!Hinner inte skriva ett långt inlägg nu, även om jag skulle vilja. Bloggplatsen krånglade igår, därav inget inlägg på kvällen. Nu är iallafall Emma här. Och jag säger bara L Y C K A. Vi ska ta bussen halv 10 för att fika med Fund...

Av Cecilia Nagy - 2 mars 2010 11:29

Idag fyller världens bästa och underbaraste Kakan 20 år!!   HURRA HURRA HURRA!       Jag älskar dig!  ♥  ...

Av Cecilia Nagy - 2 mars 2010 10:47

Här satt jag i 40 minuter förut och skrev ett inlägg och laddade upp bilder, och så spraras inte skiten :( ÅH. Jag blir så förbannad!                                               Här är bilderna iallafall! N...

Presentation


Cecilia, 19 år. Bor för tillfället hos mina kusiner i Tyskland. I 2 månader ska jag läsa en tyskakurs inne i München. Häng med mig genom denna blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards