Alla inlägg under februari 2010

Av Cecilia Nagy - 28 februari 2010 22:48

Klockan är cirka kvart i elva och det är 8 grader utomhus. Förstår ni? 8 grader!! Det är ju helt sjukt.


Jag ska iallafall gå och lägga mig nu. Hoppas att imorgon går FORT för sen är det tisdag, lyckans dag!! ÅÅH. I can't believe it. And I am so happy! Så, god natt mina kära! Vi hörs imorgon igen.


P U S S

Av Cecilia Nagy - 28 februari 2010 18:43

Gårdagen;


  

Jag igår :)

  

Vi fick en söt drink innan maten.. MEN tror ni inte att kines-j*veln ger mig alkoholfritt. Jag skämtar inte!!! Usch, där blev jag bli sne kan jag ju säga. Ser jag så liten ut? :(

  

Anna-Banana :)

  

Carina och Thomas :)

  

Eric :)

  

Jag, med min alkoholfria drink :( haha. (Vi fick en drink efter middagen också, och där kan tilläggas att den faktiskt var alkoholhaltig. Och god!)

  

Sjukt mysig restaurang!

Das Essen! ^^   

Idag;

  Resväskan <3 hihi  såhär fint såg det ut kring skrivbordet när jag var klar :)    

Första sakerna nedpackade!! SWEET

Sådärja. Då var allt nedpackat som kan bli nedpackat hittills. good feeling ^^


Nej, nu ska jag kolla OS. Vi hörs!  

Av Cecilia Nagy - 28 februari 2010 17:00

Sådär ja. Då har jag avklarat 5 kilometers löpning, 100 sit-ups, "lunch" (fruktsallad - banan och apelsin - med vaniljyoghurt + 1 rostad fralla med sylt ^^), städa rummet och börja packa.. Yes, you heard me. Jag har börjat packa!! Shit. Nu börjar jag nog bli medveten om att jag faktiskt åker hem snart. Känns så jäkla bra verkligen!


Har inte så mycket mer att skriva just nu, förutom att jag ska hoppa in duschen - lååång och varm, det förtjänar jag - sen ska jag nog ta mig en powernap. Sov ju som sagt inte så bra inatt, och det börjar märkas nu. Jag skriver lite senare ikväll! Ikväll ska även jag och Emma prata om och lägga upp en plan på vad vi ska göra inne i München på torsdag och fredag. Det finns ju en del att göra, men vi kommer ju inte hinna med allt. Vi har sagt att torsdagen blir den kulturella dagen och fredag spenderar vi inne i Münchens centrum. Vi ska kolla i affärer, äta lunch och sedan ska vi ÖLA! Ja, men det är väl klart?? Vi befinner ju oss i ölens hemland! I landet där ölen kostar MINDRE än alla andra drycker, förutom mjölk (det är nämligen lag på att en dryck måste vara billigare än ölen). Igår när vi var på restaurangen kostade både min (cola light) och Annas (ananasschorle) dryck mer än Thomas och Erics öl. Carinas mineralvatten kostade dock lika mycket. Men då förstår ni! Haha. Det är ju helt sjukt....GÖTT! Som Emma uttryckte det; "våra magar kommer vara som ölhinkar".. Haha :D oh yes! Jag har ju inte druckit öl här en enda gång sedan jag kom hit!! Hallå?! Vad hände där? Därför ska jag och Emma Ö L A på torsdag/fredag! Sweet. Nej. Nu hörs vi senare!

xoxo

Cecilia

2

Av Cecilia Nagy - 28 februari 2010 10:43

God morgon, mina kära!
Trots att jag sov dåligt inatt är jag ändå på bra humör! DET ÄR BARA TVÅ DAGAR KVAR TILLS EMS KOMMER NER!!!!!!!!!!!! åh, jag är så glad. Tänk att det bara är en endaste skoldag kvar som jag måste ta mig igenom, för på tisdag åker jag ju direkt från skolan till flygplatsen!! Åh, herre. Jag har inte riktigt förstått ännu att Emma ska komma ner. Det känns helt surrealistiskt. Tror inte att jag helt och hållet kommer förstå det förens jag befinner mig förväntallsfull, glad och lycklig på flygplatsen på tisdag kväll. IIH.


Igår pratade jag även med Mammi. Hon höll på att städa mitt rum för att det ska vara fint när jag kommer hem. Du är så bra va, mams ♥  Nu är det bara 6 dagar kvar tills jag kommer hem!! Vilken känsla alltså. Shit, jag tror inte att jag kommer veta vart jag ska ta vägen av glädje när jag och Emma landar på Landvetter och möts av min familj. Blir helt skakig av iver och glädje. hihi. Och när jag kommit hem blir det först en mysig middag med min familj plus mormor & morfar och farmor. Sedan på kvällen blir det en riktig dunderutgång med mina tjejer Kakan, Sofia och Klara. OH YES!! åh, jag l ä n g t a r verkligen till att få träffa min älskade vänner igen. Jag har varit taggad på denna utgången i flera veckor, så tjejer; på lördag kör vi verkligen all in. och då menar jag verkligen ALL IN! OKej??


Nu ska jag städa rummet, för jag fick aldrig gjort det igår. höhö. Sen ska jag ut och springa idag igen. Vi hörs lite senare!

xoxo

Cecilia

Av Cecilia Nagy - 27 februari 2010 18:00

Tog mig en springrunda förut. Det blev 5-kilometaren idag igen. Känner mig riktigt stolt att jag klarar hela sträckan (nästan iallafall, för i slutet är det en riktig mördarbacke, vilken jag visserligen sprang upp för idag, men var seriöst helt totalt SLUT när jag kom upp, så fick gå lite. Men joggade ner efter 20-30 meter och gick sen de 20 sista metrarna hem). Återigen sken solen och himlen var blå. Dock blåste det en hel del, men inte gjorde det mig någonting.


Solen har tvingat snön att smälta och låter naturen bli fri igen. Inget tynger längre ned trädens grenar. Gräset kan sakta men säkert börja sträva upp mot himlen. Åkrarna och fälten blottar sina gula, gröna och bruna nyanser. Längs med vägarna har leran tillsammans med asfalten skapat små rännor där snön som förvandlats till vatten porlar fram. Fåglarna sjunger glatt i träden. Äntligen får naturen på nytt dansa sin egna dans. Ingenting döljer längre dess egentliga utstrålning och existens. Naturen får äntligen börja leva igen.


Gud, vårkänslorna verkligen spritter i hela kroppen! Om det ändå alltid vore vår och sommar; vad det hade varit härligt! Inte bara varmare och skönare, utan människor hade nog varit mycket gladare. För visst blir man glad när det är skinande sol och blå himmel? Jag ber verkligen till Gud att han/hon/? låter mig ta med vårvädret hem till Sverige! (Amen). Nu ska jag börja göra mig iordning inför en mycket trevlig kväll; vi ska nämligen äta ute ikväll! Mycket förträffligt. Vet dock inte vilken restaurang det blir ännu, men det lär vi ju märka för ikväll ska det fotas!! Vi hörs! JAG SAKNAR ER, men nu är det bara en vecka kvar!!

xoxo

Cecilia

Av Cecilia Nagy - 27 februari 2010 10:00

God morgon, mina kära!

Hoppas ni har sovit gott. Själv sov jag som en stock. Dock vaknade jag runt kvart över 8, alarmet var visserligen ställt på halv 9, men jag var så sjukt trött i morse. Egentligen hade jag inte behövt gå upp så tidigt, för jag skiter i att åka in till Freising idag. Känns bara onödigt på något sätt. Det är ingen direkt brådska, så jag tar det på måndag eller tisdag istället!


När jag loggade in här idag möttes jag av en kommentar från Ems, där hon hänvisade mig till min mailbox, och där låg ett av de finaste mailen jag någonsin fått och väntade på mig. Tack Emma


Tja. Idag ska jag ju då som sagt gå ut och springa sen i det underbara vädret. Strålande sol och nästan helt blå himmel - tror jag iallafall. haha. Dock blåser det ganska friskt alltså, men jag klagar inte!! Verkligen inte. Sen ska jag börja städa rummet. När städerskan är här dammsuger hon ju "bara" mitt rum, men ni vill inte se hur skrivbordet ser ut. USCH. haha. Det ligger liksom hårslingor lite här och var eftersom jag oftast sitter vid skrivbordet när jag plattar håret och det är dammigt på garderobens överdel, eller vad man ska säga, osv osv. Jag är dammallergiker och jag börjar verkligen märka nu på kvällarna när jag ska sova att det faktiskt finns ganska gott om damm här inne alltså. haha. Men idag blir det ändring på det! Jag får ju fint, storartat besök på tisdag, då måste det ju vara rent! (Plus att jag inte kommer hinna städa i veckan, så det kan ju bero lite på det också ;) höhö). Sen ska jag börja packa lite smått idag med. Japp, PACKA! Nu kommer jag verkligen sakta börja inse att jag faktiskt åker hem om en vecka. EN VECKA!! Japp, för om precis en vecka sitter jag och Emma på planet påväg hem till Göteborg. YEAY.


Nej, nu ska jag sätta igång! Vad ska ni göra i helgen? Tell me, tell me :D

xoxo

Cecilia

Av Cecilia Nagy - 26 februari 2010 22:48

Okej. trots mina ledsna sms till både Carro, Emma och Jennifer (som alla tre uteblev utan svar bör tilläggas), så känner jag mig nu ändå lite bättre. Jag, Sara och Funda kom fram till, efter många om och men, att vi ses på månad istället innan kursen. Vi börjar nämligen 45 minuter senare så vi ska först hem till Funda och dricka lite turkiskt kaffe ^^ sen ska vi luncha tillsammans innan kursen. Ska bli riktigt mysigt, nu när jag inte behöver lägga krafter på att ta mig till och från München imorgon. Det hade jag ärligt talat verkligen inte orkat. Så imorgon ska jag istället sova ut lite granna iallafall, bli körd av Carina in till Fresing för att handla schampo osv. och sen hem igen och ta mig en springrunda. OCH en massa sit-ups. Shit, vad det behövs alltså. Tror jag blir tokig snart om jag inte får träna. Snart ska jag nana.. Måste bara kolla runt lite till på Internet. Har fastnat i ett ryck att kolla runt på en massa klädaffärers hemsidor och plocka ut de plagg jag gillar och vill ha. Vi får väl se efterhand hur mycket jag faktiskt egentligen kan erbjuda mig själv att shoppa, NÄR jag väl fått ett jobb ja..! Yes. ÅH jobba jobba jobba. Det är något jag ska kolla på i helgen också; fler Hotell jag skulle kunna tänka mig jobba på. Plus söka lite granna också. Det ni! Vi hörs.


xoxo

Cecilia

ps.

Av Cecilia Nagy - 26 februari 2010 21:59

jag tror den främsta anledningen till att jag är nere är för att jag saknar er där hemma så ofattbart mycket. I och med att det är så nära nu blir saknaden och hemlängtan ÄNNU större, vilket gör det så sjukt jobbigt. Men snart. En vecka återstår. Jag måste bara hålla ut i en vecka till. en vecka.

Presentation


Cecilia, 19 år. Bor för tillfället hos mina kusiner i Tyskland. I 2 månader ska jag läsa en tyskakurs inne i München. Häng med mig genom denna blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards