Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Solstorm

Av Cecilia Nagy - 1 mars 2010 20:41

Hej, mina kära!

Idag har det återigen varit blå himmel och sol. Dock blåste det ganska rejält. Men snön är nästan helt bortsmält nu. Underbart!

Vet ni vad?? Nu är det mindre än 24 timmar kvar tills Emma kommer hit!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Herregud. Herregud. HERREGUD. Jag är så glad så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen!! haha. Om jag inte har kunnat sova de två senaste nätterna, hur ska jag över huvudtaget kunna somna ikväll?? äsch, det ska nog gå..


idag iallafall, så åkte jag med bussen en timma tidigare; hann gå av i Freising och hämta ut pengar, köpa veckokort (till S-bahn & U-bahn) + åka från Freising till Olympiazentrum för att åka hem till Funda :) (allt detta inom loppet av 1,5 timma. Sweet - jag trodde det skulle ta mycket längre tid). Funda mötte upp mig vid hållplatsen och så gick vi till de lägenhetshusen där hon bor. Hon bor i en etta som ändå var hyfsat stor (eller vi säger såhär istället; den var inte miniliten liksom), ljus och luftig. Vi pratade, skrattade, drack te med kex och sen fick jag smaka på turkiskt kaffe. Det var ändå helt okej :) Sedan skulle vi åka till skolan och köpte med oss varsin Döner Kebap (det är kebab med sallad och lite mojs i ett bröd), och H*ELVETE vad starkt det var!! Shit. I börjar kände jag ingenting, men sen när jag hade ätit halva började det bränna i munnen. När jag hade ätit upp brände det så mycket i hela munnen, det var inte klokt, det brände till och med på vissa delar av läpparna!! haha. Så där satt jag i ett tyst klassrum och snörvlade (blir alltid rinnig i näsan så fort jag äter lite starkt - är dessutom jätte "känslig" mot stark mat - så ni kan ju tänka er). Drack upp 0,5 liter vatten på säkert 2 minuter max. Kan ju säga att jag aldrig mer tänker äta Döner här igen!


Jaja. Nu ska jag fixa lite i rummet och så. Skriver en gång till innan jag lägger mig och slänger upp lite bilder då med.

P U S S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Nagy - 7 mars 2010 09:30

Ja, kära ni. Nu sitter jag äntligen i lägenheten igen i älskade Göteborg! Vi kom ju hem redan igår men jag hann aldrig skriva ett sista inlägg då, så jag tänkte skriva det nu istället. Jag ska börja från början..   Klockan ringde klockan 06,00 oc...

Av Cecilia Nagy - 5 mars 2010 09:15

God morgon, mina kära!Som ni kanske märker blir det inte så mycket tid över till bloggen nu när Emma har kommit ner. Vi har fullt upp hela tiden känns det som. Men vi vill ju hinna med så mycket som möjligt på dagarna, för imorgon åker vi ju hem!! He...

Av Cecilia Nagy - 3 mars 2010 22:00

Hej, mina kära!Nu sitter jag och Emma i mitt rum och pratar. "En prinsessas dagbok" är på i bakgrunden. Idag var en härlig dag. Vi åkte in med halv tio-bussen och köpte först biljetter till Emma och sedan åkte vi in till Marienplatz och mötte upp Fun...

Av Cecilia Nagy - 3 mars 2010 08:27

god morgon, mina kära!Hinner inte skriva ett långt inlägg nu, även om jag skulle vilja. Bloggplatsen krånglade igår, därav inget inlägg på kvällen. Nu är iallafall Emma här. Och jag säger bara L Y C K A. Vi ska ta bussen halv 10 för att fika med Fund...

Av Cecilia Nagy - 2 mars 2010 11:29

Idag fyller världens bästa och underbaraste Kakan 20 år!!   HURRA HURRA HURRA!       Jag älskar dig!  ♥  ...

Presentation


Cecilia, 19 år. Bor för tillfället hos mina kusiner i Tyskland. I 2 månader ska jag läsa en tyskakurs inne i München. Häng med mig genom denna blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards