Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

1

Av Cecilia Nagy - 1 mars 2010 08:44

God morgon, mina kära!!

Har ni sovit gott? Jag sov dåligt inatt igen, men kom trots det upp vid tio i 8. Tanken är att jag och Sara ska hem till Funda klockan 13 idag ju. Hon ska bjuda på turkiskt kaffe. Och sen ska vi äta lunch innan kursen börjar - den är ju framfyttad till 14,45 så vi har lite tid på oss innan. Men grejen är den att jag vet inte om jag orkar. Dels bor hon lite krångligt, så jag blir tvungen att gå på och av U-bahn ett par gånger och sen så vill jag helt enkelt inte stressa nu på morgonen. kommer ändå bli tvungen att ta bussen en timma tidigare, för jag måste köpa ett busskort. Men ska jag hem till Funda måste jag åka med bussen halv elva, alltså två timmar tidigare. Isch. Det blev lite småjobbigt det här nu.. jaja, det är ju inget jag egentligen behöver dela med mig till er :P


Idag är det iallafall EN dag kvar tills Emma kommer ner. EN DAG!! Herregud.. Att det redan blev måndag?? SÅ fort? Ja, det är en konstig känsla, för när jag tänker tillbaka hur jag kände för en vecka sedan var det ju en evighet kvar tills denna veckan. Men nu är den här! Och jag tänker; vart tog förra veckan vägen, liksom? Men det är så s k ö n t! Goosh. Ni anar inte hur glad jag är! Och nu är det endast fem dagar kvar tills jag och Emma kommer hem till älskade Göteborg!! Wonderful!


Nej, nu får jag väl sätta igång att göra mig iordning! Vi hörs.


P U S S

 
 
Ingen bild

mamma

1 mars 2010 09:16

Godmorgon! Du sover antagligen dåligt därför att du tänker på att Emma snart kommer och att du snart åker hem. Ja, tiden har verkligen gått fort! Vi längtar efter att du kommer hem ska du veta!!! Pappa och jag pratade om det igår att nu när vi vet att du ska komma längtar vi mer och mer. Ha nu en bra vecka och riktigt roligt med Emma. Älskar dig, mamma

 
Ingen bild

Emmalainen

1 mars 2010 10:12

Tjoflöjt!
Skall gå in och läsa lite om Munchen nu tänkte jag. Måste se till att vi inte missar något viktigt. Har ett till tips på vad vi kan göra, ÅKA TILL DACHAU, men bara om det inte tar tid. Typ, vi kan väl hoppas att det tar en kvart att åka dit. haha :P men det verkar inte så, kolla depå s-bahn hemsidan, eller ja, den där med alla resor, det stod att det tog en och en halv timme, men jag hoppas att jag sökte fel, vi kan ju kolla på det. I Dachau byggdes nazisternas första koncentrationsläger, tänkte att det kan vara sevärt. jaja, vi kolla på det när ajg kommer ner :)

Nu skall jag läsa på om staden.
PUSS, inte långt tid, det spritter i kroppen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Nagy - 7 mars 2010 09:30

Ja, kära ni. Nu sitter jag äntligen i lägenheten igen i älskade Göteborg! Vi kom ju hem redan igår men jag hann aldrig skriva ett sista inlägg då, så jag tänkte skriva det nu istället. Jag ska börja från början..   Klockan ringde klockan 06,00 oc...

Av Cecilia Nagy - 5 mars 2010 09:15

God morgon, mina kära!Som ni kanske märker blir det inte så mycket tid över till bloggen nu när Emma har kommit ner. Vi har fullt upp hela tiden känns det som. Men vi vill ju hinna med så mycket som möjligt på dagarna, för imorgon åker vi ju hem!! He...

Av Cecilia Nagy - 3 mars 2010 22:00

Hej, mina kära!Nu sitter jag och Emma i mitt rum och pratar. "En prinsessas dagbok" är på i bakgrunden. Idag var en härlig dag. Vi åkte in med halv tio-bussen och köpte först biljetter till Emma och sedan åkte vi in till Marienplatz och mötte upp Fun...

Av Cecilia Nagy - 3 mars 2010 08:27

god morgon, mina kära!Hinner inte skriva ett långt inlägg nu, även om jag skulle vilja. Bloggplatsen krånglade igår, därav inget inlägg på kvällen. Nu är iallafall Emma här. Och jag säger bara L Y C K A. Vi ska ta bussen halv 10 för att fika med Fund...

Av Cecilia Nagy - 2 mars 2010 11:29

Idag fyller världens bästa och underbaraste Kakan 20 år!!   HURRA HURRA HURRA!       Jag älskar dig!  ♥  ...

Presentation


Cecilia, 19 år. Bor för tillfället hos mina kusiner i Tyskland. I 2 månader ska jag läsa en tyskakurs inne i München. Häng med mig genom denna blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards