Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

Vårkänslor

Av Cecilia Nagy - 27 februari 2010 18:00

Tog mig en springrunda förut. Det blev 5-kilometaren idag igen. Känner mig riktigt stolt att jag klarar hela sträckan (nästan iallafall, för i slutet är det en riktig mördarbacke, vilken jag visserligen sprang upp för idag, men var seriöst helt totalt SLUT när jag kom upp, så fick gå lite. Men joggade ner efter 20-30 meter och gick sen de 20 sista metrarna hem). Återigen sken solen och himlen var blå. Dock blåste det en hel del, men inte gjorde det mig någonting.


Solen har tvingat snön att smälta och låter naturen bli fri igen. Inget tynger längre ned trädens grenar. Gräset kan sakta men säkert börja sträva upp mot himlen. Åkrarna och fälten blottar sina gula, gröna och bruna nyanser. Längs med vägarna har leran tillsammans med asfalten skapat små rännor där snön som förvandlats till vatten porlar fram. Fåglarna sjunger glatt i träden. Äntligen får naturen på nytt dansa sin egna dans. Ingenting döljer längre dess egentliga utstrålning och existens. Naturen får äntligen börja leva igen.


Gud, vårkänslorna verkligen spritter i hela kroppen! Om det ändå alltid vore vår och sommar; vad det hade varit härligt! Inte bara varmare och skönare, utan människor hade nog varit mycket gladare. För visst blir man glad när det är skinande sol och blå himmel? Jag ber verkligen till Gud att han/hon/? låter mig ta med vårvädret hem till Sverige! (Amen). Nu ska jag börja göra mig iordning inför en mycket trevlig kväll; vi ska nämligen äta ute ikväll! Mycket förträffligt. Vet dock inte vilken restaurang det blir ännu, men det lär vi ju märka för ikväll ska det fotas!! Vi hörs! JAG SAKNAR ER, men nu är det bara en vecka kvar!!

xoxo

Cecilia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Nagy - 7 mars 2010 09:30

Ja, kära ni. Nu sitter jag äntligen i lägenheten igen i älskade Göteborg! Vi kom ju hem redan igår men jag hann aldrig skriva ett sista inlägg då, så jag tänkte skriva det nu istället. Jag ska börja från början..   Klockan ringde klockan 06,00 oc...

Av Cecilia Nagy - 5 mars 2010 09:15

God morgon, mina kära!Som ni kanske märker blir det inte så mycket tid över till bloggen nu när Emma har kommit ner. Vi har fullt upp hela tiden känns det som. Men vi vill ju hinna med så mycket som möjligt på dagarna, för imorgon åker vi ju hem!! He...

Av Cecilia Nagy - 3 mars 2010 22:00

Hej, mina kära!Nu sitter jag och Emma i mitt rum och pratar. "En prinsessas dagbok" är på i bakgrunden. Idag var en härlig dag. Vi åkte in med halv tio-bussen och köpte först biljetter till Emma och sedan åkte vi in till Marienplatz och mötte upp Fun...

Av Cecilia Nagy - 3 mars 2010 08:27

god morgon, mina kära!Hinner inte skriva ett långt inlägg nu, även om jag skulle vilja. Bloggplatsen krånglade igår, därav inget inlägg på kvällen. Nu är iallafall Emma här. Och jag säger bara L Y C K A. Vi ska ta bussen halv 10 för att fika med Fund...

Av Cecilia Nagy - 2 mars 2010 11:29

Idag fyller världens bästa och underbaraste Kakan 20 år!!   HURRA HURRA HURRA!       Jag älskar dig!  ♥  ...

Presentation


Cecilia, 19 år. Bor för tillfället hos mina kusiner i Tyskland. I 2 månader ska jag läsa en tyskakurs inne i München. Häng med mig genom denna blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards