Alla inlägg under januari 2010

Av Cecilia Nagy - 30 januari 2010 21:13

Hej, mina kära!
Nu är det läggdags för vår del. Klockan är ställd på 05,30 - därav den tidiga sänggången. Vi ska ju till Alperna imorgon!! (kan inte påpekas för många gånger). Idag gick jag och Anna på promenad som sagt. Vi gick ända in till Freisings Bahnhof och sen vägen tillbaka där bussen åker. Vi var ute i nästan 2 timmar. Och enligt Tomas gick vi upp emot 1 mil. Sjukt skönt! Fötterna började dock värka, faktiskt. På ett väldigt udda ställe - där jag aldrig fått ont innan. Har ju problem med hålfötterna, men där kände jag ingenting. Märkligt. Vi hade iallafall sjukt tur med vädret. Det var klarlblå himmel (nästan iallafall) och solsken. Hur mysigt som helst! Idag har varit en bra dag :) Hoppas eran har varit det också!


Nu ska jag borsta tänderna, läsa lite i boken jag fick låna av Anna nu när jag läst ut min (det blev Ondskan - älskar verkligen den!) och sen nana. Blir nog, som ni kanske förstår, inte något inlägg imorn bitti. Utan ni får hålla er till kvällen istället! Lovar att ta en massa härliga bilder också! Vi hörs imorgon.


xoxo
Cecilia

ps. Emma, förlåt att jag inte loggade in på msn :( jag glömde helt bort det i all förberedelse inför imorgon med underställ, termobyxor och skidglasögon. Förlåt, förlåt, förlåt. Vi hörs imorgon istället! Älskar dig. ds.

Av Cecilia Nagy - 30 januari 2010 11:45

Hej älskade Sverige!

Nu sitter jag här och är mätt å belåten och pratar med både Jennifer och Emma på msn - glädje! I morse kom ett paket från Charden Reklam, alltså grammatikboken och lexikonet som mamma skickat ner. Sweet! Så idag blir det tyskaplugg som heter duga! Men först ska jag och Anna ta en promenad i det härliga vädret :) Det snöade ju som sagt helt sjukt mycket igår, men idag är det 2 plusgrader och soligt, inte helt blått på himlen, men här och där iallafall. Superhärligt! Annars händer det inte så mycket mer idag. Jo, vi ska storhandla för kylskåpet är helt tomt.. Och ikväll blir det tidig sänggång för vi ska ju som sagt till Alperna imorgon!! tjihoooo. Är superladdad! Bara inte vädret lyckas med någonting som gör att vi inte kan åka - typ snöstorm och kaos i trafiken osv osv. Vi ber till Gud nu för att det inte ska hända, va? Bra!


Igår iallafall var supertrevligt!! Vi var ju ungefär 15 stycken som åkte in. Vi åt, pratade och skrattade. Det var kul, för jag fick pratat med några som jag nästan aldrig pratat med tidigare. Jätteroligt! Vi ska planera fler såna här kvällar framöver! Här kommer lite bilder från gårdagen, så hörs vi senare :)

xoxo

Cecilia

 

God morgon  

Myspys!  

  De ryska tjejerna! Tre greker och en turk!     Sara vill inte vara med på kort..
   Två koreaner, en ukrainare och en portugis.

Och här sitter svensken påväg hem.. höhö  

Av Cecilia Nagy - 29 januari 2010 10:45

Enligt mig är nog Celine Dions "Because you loved me" världens finaste kärlekslåt. Jag tror dock att den är avsedd för ens livs kärlek, men eftersom jag inte träffat min ännu, tillägnar jag det här åt min familj - Ems, du räknas återigen in här - för enligt mig är familjen större än kärleken.


For all those times you stand by me
For all the truth that you make me see
For all the joy you bring to my life
For all the wrongs that you make right
For every dream you make come true
For all the love i find in you
I'll be forever thankful
You're the one who holds me up
Never let me fall
You're the ones who see me through, through it all

You are my strength when i am weak
You are my voice when i can't speak
You are my eyes when i can't see
You see the best there is in me
Lifting me up when i can't reach
You give me faith 'cause you believe
I'm everything i am
Because you love me


You give me wings and make me fly
You touch my hand i can touch the sky
When I lost my faith, you give it back to me
You say no star is out of reach
You stand by me and i'm standing tall
I have your love i have it all
I'm grateful for each day you give me
Maybe i don't know that much
But i know this much is true
I am blessed because i am loved by you 


...


You are always there for me
The tender wind that carries me
A light in the dark, shining your love into my life
You are my inspiration
Through the lies you are the truth
My world is a better place because of you

...


I'm everything I am, because you love me.

Av Cecilia Nagy - 29 januari 2010 09:03

God morgon på er, mina kära!

Jösses vad mycket klockan blev igår innan jag släckte lampan för att sova. Vid halv tio-tiden satte jag på det första paradise hotel-asvnittet (av fyra stycken) som jag inte har sett ännu. Som bara låg och väntade på att bli sedda. Klantig som jag är tror jag att jag "kan ju titta på två stycken nu ikväll och två imorgon". Har jag inte lärt mig att det inte går att bara kolla på två stycken avsnitt - av fyra helt osedda, saftiga avsnitt - och inte vilja kolla på resten när de två första är avklarade? Jag tänkte tydligen inte så långt.. så där satt jag med näsan 20 centimeter från datorskärmen och var så inne i avsnitten att jag nästan glömde bort var jag befann mig någonstans. Shit, är man så beroende av ett program kanske det har gått lite för långt? Men vet ni vad? I don't care!


Nu ska jag iallafall sakta men säkert börja göra mig iordning. Är sjukt trött och seg (inte som i måndags, tisdags och onsdags), men jag märker att jag inte sovit som jag borde inatt. Jaja, jag säger att vi skyller på Paradise Hotel, så blir allt bra! haha. Åh, det finns så mycket som jag vill dela med mig av till er här, men så lite tid att skriva.. ska försöka få in ett till inlägg innan jag sticker, annars blir det bloggning högst på schemat imorgon! Kom igen, berätta något kul för mig!!

xoxo

Cecilia

 

 



Av Cecilia Nagy - 28 januari 2010 21:00

Hej på er, mina kära!
Jag vet! Det blev aldrig något inlägg förut. Sorry. Men av någon konstig anledning tog det sjukt lång tid för mig att göra mig iordning (kanske ska ta tillbaka rubriken "mirakelmorgon".. den fullföljdes ju inte direkt bra). Anyway. Inatt hade det iallafall snöat sjukt, sjukt mycket. Det var säkert två decimeter snö - om inte mer - i morse (eller det är de väl fortfarande). Men det var bara runt -1 grad när jag kom ner till köket. Och när jag kikade på termometern innan jag skulle gå var det 1-2 plusgrader. Jag fattar inte. Igår var det -10 på morgonen och idag -1. What's up with that, liksom?! Jaja.


Skolan gick bra idag. Lektionerna ser ju väldigt likadana ut, bara att vi går igenom olika saker. Imorgon ska vi iallafall gå ut och äta med klassen efter lektionen är slut. Vi blir ungefär 21 stycken av, nu vet jag i och för sig inte exakt hur många vi är, men vi är kanske 25-28 stycken. Det kommer bli supertrevligt! :) Jag har ju redan lärt känna några stycken väldigt bra som jag umgås med under dagen (Sara, Funda, Alexis och Berkay - Mariana också), men det ska bli kul att få lära känna dem andra bättre också!

Hemvägen gick också bra. Jag gick och köpte mig en Chai Tea Latte på Hauptbahnhof på vägen hem (stark som tusan! Sjukt stor besvikelse - när jag och Anna var inne i München var den ju så himla god!).. Tro mig, Starbucks är överskattat - Espresso House is the shit! haha. Enligt mig iallafall.

Vet ni vad? Antingen är det bara ett jävligt sjukt (och lite äckligt) sammanträffande, eller så vet jag inte vad det är, men både igår och idag när jag sitter på S-bahn påväg hem, så börjar det lukta fjärt emellanåt. Det är som om jag lyckats hamna bredvid någon som har en dålig magdag. Seriöst. Både igår och idag!! Hur sjukt kan det bli egentligen?? Okej, rolig information. Men jag var bara tvungen att dela med mig av det. Hur stor är chansen liksom?


Aja. På söndag ska vi åka till Alperna (i Österrike)  över dagen och åka skidor :D

Ni anar inte hur mycket jag längtar!!!! Jag har aldrig åkt skidor i Alperna någon gång innan, så jag ser verkligen fram emot det hur mycket som helst! Anledningen till att vi "bara" åker över dagen är för att det ligger ungefär 2 timmar bort med bil + att kusin Anna är med i skidlaget på hennes skola och nästa helg ska dem ha första provet och då måste hon ju vara förberedd!


Nu ska jag dricka mitt kvällste och göra läxan! Ska försöka skriva en gång till innan jag ska nana, annars hörs vi imon!

xoxo

Cecilia


Såhär såg det ut igår; kallt och soligt.

Såhär såg det ut idag; snöigt, molnigt och "varmt"

Såhär såg jag ut idag.

 


Chai Tea Latte från Starbucks (ge mig Chai Latte från Espresso House!!)

              

Av Cecilia Nagy - 28 januari 2010 09:15

God morgon, mina kära!
Gissa vad?! Ett mirakel skedde i morse (kanske lite överdrift, men det hände iallafall något speciellt..) - jag lyckades gå upp 08,05!!! Jösses, jag är helt förvånad! Och gissa en gång till! Jag har redan hunnit äta frukost OCH duscha (håret - hela kitet asså!) + att smörja in mig och hela den refrängen också.. Sjukt stolt! (Sen gjorde ju städerskan som är här nu att jag var tvungen att rappa på lite, men det var ju bara bra! Och jag lyckades!). Men nu hinner jag inte skriva mer, för snart kommer hon och städar i mitt rum! Skriver sen när hon är klar!


xoxo
Cecilia

Av Cecilia Nagy - 27 januari 2010 11:30

Nu känner jag mig duktig. Sitter här påklädd, färdigsminkad och hela köret. Tur att jag har varit här i 3 veckor (kan ni fatta, det har redan gått 3 veckor!! jösses vad tiden går fort!), så allt går liksom av sig självt, rent rutinmässigt. Det är ju ändå skönt! Fortfarande trött och seg, och det är fortfarande kallt ute. Men nu är det väl bara en sådär -8 grader ute.. bläk! Det som var snudd på +3-4 grader förra veckan. Vad hände där?? Aja, skitsamma. Det är bara att bita i det sura äpplet och ta sig igenom denna dagen också. Ikväll blir det bara att komma hem, äta och sen raka vägen i sängs! Ska försöka klämma in ett inlägg också! Vad ska ni göra idag då?? Tell me. Vad som helst! (Helt något som får mig på bra humör ^^) - vilka krav jag ställer på er! Forget it. haha. Nu ska jag sluta tjöta, stänga av datorn och gå ner istället. Så hejdå!  

Av Cecilia Nagy - 27 januari 2010 10:00

hej på er, mina kära!

Tror ni inte att det var lika segt att gå upp idag som i måndags och tisdags?? Jag förstår inte vad det är med mig.. Idag kom jag iallafall upp runt 08,35-08,40 - men det är ju också låångt ifrån 08,00! Usch. Och när jag väl kommer ner i köket möts jag av termometern som visar -10,0 grader. MINUS TIO!!! gaah. Trött och seg PLUS att det är olagligt kallt ute. Det känns ju sådär lagom motiverande att ta sig till skolan nu liksom. Men, det är bara att kämpa på antar jag. Vet jag. Men det är lättare sagt än gjort.. Saknar min varma, sköna, mysiga säng. aah.. Kanske ska jag... NEJ. Nu går jag och duschar istället och hoppas på att det är nåt mirakelvatten som sprutar ut ur slangen och ger mig världens energikick som kommer vara hela dagen. nej, hela resterande tiden av vad som är kvar av kursen.. suck. Slänger upp några bilder som ni kan få roa er med istället för att behöva höra mig klaga. Puss!


  

Spa-eftermiddag i söndags. Jag går in för det till 100%

(så jag bjuder på denna..)

  

Nybäddad säng. Love it!

  

Såhär såg jag ut i måndags..

  

Och såhär såg jag ut igår.

  


Hörs ikväll!

xoxo

Cecilia


Presentation


Cecilia, 19 år. Bor för tillfället hos mina kusiner i Tyskland. I 2 månader ska jag läsa en tyskakurs inne i München. Häng med mig genom denna blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards